|
|
|
|
DAHAR
Danube Inland Harbour Development
|
|
|
|
Descrierea proiectului |
Obiectivul principal |
Obiectivul principal al proiectului DaHar este de a contribui la o mai buna integrare a navigatiei interioare in cadrul lanturilor de transport logistic prin investigarea si utilizarea potentialului multimodal al porturilor si zonelor portuare din orasele de dimensiuni medii din sud estul Europei, localizate de-a lungul Dunarii
|
|
Obiective specifice |
- Crearea unei platforme de lucru transnationala pentru cooperare, in scopul utilizarii optime a potentialului multimodal si logistic al porturilor si zonelor portuare;
- Imbunatatirea conditiilor de infrastructura pentru transportul multimodal de marfuri de-a lungul Dunarii;
- Creare baze de date ICT (INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY) pentru imbunatatirea aspectelor multimodale din porturi;
- Asigurarea suportului din partea stakeholderilor pentru imbunatatirea aspectelor multimodale din porturi;
- Identificarea de solutii tehnice si economice pentru dezvoltarea portuara, in vederea desfasurarii de activitati intru-un mod mai eficient, de crestere a gradului de utilizare a infrastructurii portuare, si de a face zona mai atractiva prin stimularea cresterii traficului de marfuri care vizeaza porturile din orasele mici si mijlocii de-a lungul Dunarii.
|
|
Durata proiectului |
Proiectul se va derula pe perioada aprilie 2011 - martie 2014
|
|
Bugetul proiectului |
Bugetul total al proiectului |
1.966.100 EUR |
Fonduri UE-FEDR (85%) |
1.671.618,5 EUR |
Bugetul proiectului pentru CN APDM SA GALATI |
146.920 EUR |
Fonduri UE-FEDR la nivel national (85%) |
124.882 EUR |
Co finantare – Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului |
19.099,6 EUR |
Co finantare nationala - surse proprii (2%) |
2.938,4 EUR |
|
|
Activitati si beneficii |
- Exploatarea potentialului de dezvoltare si cooperare a porturilor participante prin transferul de cunostinte ;
- Elaborarea studiului "State of the Art" care vizeaza o privire de ansamblu europeana asupra cailor navigabile interioare si a porturilor;
- Organizarea vizitelor de referinte in porturi (Rotterdam, Passau - Regensburg) in vederea colectarii celor mai bune practici, a celor mai avansate tehnologii, informatii legate de baze de date;
- Dezvoltarea unei strategii integrate de specialitate functionala in lantul logistic al porturilor dunarene;
- Asigurarea sprijinului partilor interesate si consolidarea procesului de construire al consensului.
|
|
Rezultate |
Activitatile proiectului urmaresc obtinerea unor rezultate si solutii integrate, durabile si de lunga durata:
- Dezvoltarea unui Plan pentru managementul lantului de aprovizionare si a transportului intermodal in porturile dunarene din sud estul Europei;
- Master Plan pentru dezvoltarea porturilor in centrele logistice pentru transportul pe caile interioare si in centrele intermodale de importanta nationala si internationala;
- Planuri concrete de fezabilitate pe plan local, continand specificatii tehnice si planuri arhitectonice cu privire la infiintarea terminalelor de containere multimodale si a centrelor logistice;
- Master Plan pentru dezvoltarea legaturilor de transport cu caile ferate si cu soselele la nivel local si national;
- Planuri locale de actiune pentru dezvoltarea legaturilor de transport cu caile ferate si cu soselele pentru fiecare din cele 9 porturi unde au fost organizate IWT (Inland Waterway Transport);
- Dezvoltarea unui Plan pentru servicii feeder pentru transportul pe cai navigabile interioare intre porturile dunarene din sud estul Europei;
- Dezvoltarea unui instrument ICT compatibil cu RIS;
- Organizarea de workshop-uri, seminarii cu scopul de a disemina rezultatele proiectului si de a stabili legaturi viitoare cu comitetul de conducere al PEC , agentia executiva TEN-T, Watermode, Newada, Nely, Seetac, etc.
- Campanii adresate autoritatilor si partilor interesate cu scopul stabilirii unei imagini pozitive solide asupra navigatiei interioare (asigurarea unui transport multimodal echilibrat).
- Prezentarea la nivel european si difuzarea rezultatelor proiectului cu ocazia organizarii Briefingului de la Brusseles si a evenimentului final din luna martie 2014.
|
|
Echipa de implementare a proiectului |
Nina Trandafir |
Manager Proiect |
Gabriela David |
Coordonator Tehnic, Responsabil Comunicare |
Carmen Costache |
Expert Tematic Intern |
Cezarina Dantis |
Responsabil finaciar |
|
|
|
Jointly for our common future
|
http://ec.europa.eu/regional_policy/thefunds/regional/index_en.cfm
http://www.southeast-europe.net |